Katedra filozofie
Studijní obor filozofie je určen pro studenty a studentky, kteří mají zájem o otázky související s dějinami i současností západního filozofického myšlení. Filozofie tvoří jádro evropského a světového myšlenkového dědictví, vzešly z ní nejen všechny speciální vědy, ale položila také základy morálních a politických hodnot lidstva. Absolvent oboru filozofie by měl získat úctu k tomuto myšlenkovému odkazu, ale současně usilovat o jeho neustálé rozšiřování. Měl by rovněž respektovat ctnosti, které dosavadní filozofický vývoj provázely. Mezi ně patří především úcta k poznání a pravdě, schopnost kriticky myslet a argumentovat, tolerance k názoru jiných a vědomí odpovědnosti k hodnotám, které jsou předpokladem pro svobodnou a demokratickou společnost.
Studium filozofie je rozvrženo do dvou na sebe navazujících etap. Bakalářské studium je tříleté a dvouoborové, musí být tedy realizováno v kombinaci s jiným oborem vyučovaným na filozofické či jiné fakultě Univerzity Palackého. Magisterské studium navazuje na bakalářské, je dvouleté a má jak dvouoborovou, tak jednooborovou variantu. Studenti bakalářského i magisterského stupně mají možnost vyjíždět na zahraniční studijní a pracovní stáže, a to především v rámci Evropské unie, ale i mimo ni. Po absolvování řádného magisterského studia a získání titulu může student pokračovat v doktorském studiu. Předložení rigorózní práce umožňuje získat titul PhDr., předložení disertační práce a složení státní doktorské zkoušky opravňuje k získání titulu "doktor filozofie" (zkratka Ph.D.).
Katedra filozofie FF UP disponuje akreditací k vedení habilitačních a profesorských řízení, v nichž mohou zájemci s požadovaným vzděláním získat akademické tituly "docent" a "profesor". Pracovníci katedry filozofie jsou řešiteli řady badatelských a rozvojových projektů, do kterých se zapojují i studenti. Katedra filozofie také každoročně pořádá soutěž pro studenty středních škol s názvem Nebojme se myslet, jejímž cílem je popularizace filozofie a zvyšování kritických schopností na nižších stupních vzdělávání.