Mgr. Jan Halák, Ph.D.
Address:
Křížkovského 12
Room number:
3.35
Profession:
Odborný asistent
Office Hours:
Regular | Room number: | Comment: | |
---|---|---|---|
Thursday | 14:15–14:45 | 3.35 |
ČLÁNEK
Halák J.
Embodied higher cognition: insights from Merleau‑Ponty’s interpretation of motor intentionality.
Phenomenology and the Cognitive Sciences.
2023.
Halák J.
Na cestě k relačnímu výkladu afektivity: K dialogu mezi teoriemi vtělené kognice a fenomenologií.
FILOSOFICKY CASOPIS.
2023.
Halák J.
Gesturing in Language: Merleau-Ponty and Mukařovský at the Phenomenological Limits of Structuralism.
Journal of the British Society for Phenomenology.
2022.
Kříž P., Halák J.
Jak tělu rozumět tělem. Příspěvek fenomenologie k překonání limitů mechanistického paradigmatu ve fyzioterapii.
Teorie Vedy/ Theory of Science.
2022.
Halák J.
Mathematics Embodied: Merleau-Ponty on Geometry and Algebra as Fields of Motor Enaction.
SYNTHESE.
2022.
Halák J.
On the importance of a human-scale breadth of view: Reading Tallis’ Freedom.
Human Affairs-Postdisciplinary Humanities & Social Sciences Quarterly.
2022.
Halák J., Kříž P.
Phenomenological physiotherapy: extending the concept of bodily intentionality.
Medical Humanities.
2022.
Halák J.
La parole opérante come spécification de l'intentionnalité motrice chez Merleau-Ponty.
Studia Universitatis Babes-Bolyai Philosophia.
2021.
Halák J.
Revisiting Husserl’s Concept of Leib Using Merleau-Ponty’s Ontology.
SOUTHERN JOURNAL OF PHILOSOPHY.
2021.
Klouda J., Halák J.
Instituce jako model významu: Gehlen a Merleau-Ponty k otázce antropologie.
FILOSOFICKY CASOPIS.
2018.
Halák J., Klouda J.
The Institution of Life in Gehlen and Merleau‑Ponty: Searching for the Common Ground for the Anthropological Difference.
Human Studies.
2018.
Halák J.
"Vnímání je již vyjadřování". Merleau-Pontyho první přednášky na Collège de France.
Reflexe.
2017.
Halák J.
Merleau-Ponty on Embodied Subjectivity from the Perspective of Subject-Object Circularity.
Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica.
2016.
Halák J.
Towards the world: Eugen Fink on the cosmological value of play.
Sport, Ethics and Philosophy.
2016.
Halák J.
Beyond things: The ontological importance of play according to Eugen Fink.
Journal of the Philosophy of Sport.
2015.
Halák J.
Eugen Fink: jak myslet hru jako symbol světa?
Gymnasion.
2015.
Halák J., Jirásek I., Nesti M.
Phenomenology is not phenomenalism. Is there such a thing as phenomenology of sport?
Acta Gymnica.
2014.
KNIHA - CELEK
Halák J.
M. Merleau-Ponty: Řeč, dějinnost, příroda: shrnutí přednášek z Collège de France (1952-1960).
In Halák J., Halák J. (Eds.)
2018.
Halák J.
M. Merleau-Ponty: Proměna vnímání a zkušenost pravdy: podklady ke kandidatuře na Collège de France.
In Halák J., Halák J. (Eds.)
2017.
KAPITOLA V KNIZE
Halák J.
Body Schema Dynamics in Merleau-Ponty.
Body Schema and Body Image: New Perspectives.
2021.
Halák J.
Learning as differentiation of experiential schemas.
Experiential Learning and Outdoor Education: Traditions of Practice and Philosophical Perspective.
2020.
Halák J.
The Concept of ‘Body Schema’ in Merleau-Ponty’s Account of Embodied Subjectivity.
Body Ecology and Emersive Leisure.
2018.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Halák J.
How intentionality matters: a phenomenological account of motor learning and rehabilitation.
2023.
Halák J.
The Challenges of Relationality.
2023.
Halák J.
Awakening to experience: On Merleau-Ponty’s productive dialogue with empirical sciences.
2022.
Halák J.
The Institution of Embodiment.
2022.
Halák J.
Vztah fenomenologie k empirickým vědám: současné vyhlídky.
2022.
Halák J.
Zrození a život citu.
2022.
Halák J.
Higher cognition embodied: Merleau-Ponty on the body and speech as diacritical operators.
2021.
Halák J., Kříž P.
K vědecké a praktické relevanci pojmu intencionality: případ fyzioterapie.
2021.
Halák J.
Tělesná intencionalita ve fenomenologii a enaktivismu.
2021.
Halák J.
Gendered bodily performance and self-objectification: Rereading Iris Young’s “Throwing Like A Girl”.
2020.
Halák J., Kříž P.
Phenomenological physiotherapy: extending Merleau-Ponty’s interpretation of bodily intentionality.
2020.
Halák J.
Pojem tělesného schématu u M. Merleau-Pontyho.
2020.
Halák J.
Merleau-Ponty on the Originality of the Collective World.
2019.
Halák J.
From doing to Knowing: Merleau-Ponty on the Transformation of the Body Schema into Cognitive Superstructures.
2018.
Halák J.
Sportsperson engaged in a collective game: an analysis of the phenomenological method in practice.
2015.
Halák J.
"Vnímání je již vyjadřování" Merleau-Pontyho přednášky na Collège de France z roku 1953.
2015.
Halák J.
Organism and play: a homology.
2014.
Halák J.
S’entraîner en mouvements, c’est apprendre à (se) percevoir.
2014.
Halák J.
The concept of „institution“ (Stiftung) as a contribution to the theory of experiential education.
2014.
Halák J.
Body and its instrumentalisation: Where to see the limits?
2013.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Halák J., Puc J., Di Fazio C.
Enactivism and Phenomenology: State of the Dialog.
2021.
Halák J., Borecký F.
Merleau-Ponty at the Collège de France.
2018.
Němčík P., Halák J.
2nd Czech Philosophy of Sport Conference.
2013.
RECENZE
Halák J.
Recenze knihy M. Merleau-Ponty, "The Sensible World and the World of Expression: Course Notes from the Collège de France, 1953".
Journal of Phenomenological Psychology.
2023.
Current courses
Course title | Department/Abbrev. | Semester | Type | Classes |
---|---|---|---|---|
Topics in Contemporary Philosophy 3 (Embodied Cognitive Science) | KFI/NTCP3 | ZS | Se | 2 |
Topics in Contemporary Philosophy 3 (Embodied Cognitive Science) | KFI/NTCP3 | LS | Se | 2 |
Philosophy Reading Group 6 (Philosophy of Embodiment: Between Phenomenology and Empirical Science) | KFI/BPRG6 | ZS | Se | 2 |
Philosophy Reading Group 6 (Philosophy of Embodiment: Between Phenomenology and Empirical Science) | KFI/BPRG6 | LS | Se | 2 |
Introduction to Philosophy | KFI/B1UF | ZS | Př | 1 |
Introduction to Philosophy | KFI/B1UF | ZS | Se | 1 |
Continental Philosophy | KFI/B3KOF | ZS | Se | 2 |
Continental Philosophy | KFI/B3KOF | ZS | Př | 2 |
Epistemology | KFI/NEPI | LS | Cv | 2 |
Epistemology | KFI/NEPI | LS | Se | 2 |
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.